Vycházka do Pragi

Dodano: 2011-09-23

19 września o godzinie 7.00 klasa 3a wraz z panią prof. Lucyną Jaronicką i prof. Moniką Maślisz wyjechała pociągiem z Czeskiego Tesina do Pragi . Gdy dotarliśmy do cudownej stolicy Czech, powitała nas szara i deszczowa pogoda, ale nie zniechęciła nas do zwiedzania. Czym prędzej udaliśmy się do naszego miejsca zakwaterowania, by zostawić rzeczy i zaklimatyzować się, po czym zaczęliśmy zwiedzać miasto.
Serce Pragi stanowi Stare Miasto ze swoim rynkiem otoczonym pięknymi zabytkowymi obiektami.
Spacerując ulicami Starego Miasta podziwialiśmy Kościół św. Marcina w Murze, Kościół św. Idziego, Kościół św. Salwatora, zegar ratuszowy Orloj i oczywiście most Karola. Spacerowaliśmy ulicami Celetna i Ovocny trh. Wąskie uliczki Starego Miasta przepełnione są zabytkami architektury i historii, a także licznymi sklepami i kawiarniami, które czyniły nasz „spacer” dodatkowo atrakcyjnym . Wieczorem wróciliśmy do naszej kamienicy by „wypocząć”; ).
Następnego dnia wyruszyliśmy o 9.00 rano by dotrzeć do parku Petrin. Trasa biegła przez spokojny, założony na stokach wzgórza, park, skąd rozciągały się widoki na różne strony Pragi. Okazało się , że Mala Strana, Hradczany i Stare Miasto widziane z góry wyglądają zupełnie inaczej. Na samym początku powitała nas ogromna, górująca nad miastem stuletnia wieża widokowa. Chętni pokonali 299 stopni spiralnych schodów, aby móc podziwiać panoramę miasta. Drugiego dnia zobaczyliśmy także kościół św. Mikołaja, który zachwycił nas swoimi kolorowymi i przepięknymi witrażami. W końcu dotarliśmy na Hradczany gdzie zaczyna się historia Pragi. Tu bowiem w IX wieku wybudowano zamek, wokół którego powstała pierwsza osada. Zamek wielokrotnie przebudowywany, ostatecznie od 1918 roku jest siedzibą prezydenta republiki. Mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty i usłyszeć towarzyszące jej fanfary. Podążając dalej ulicami jakże ekskluzywnych i bogatych Hradczan udaliśmy się na Złotą Uliczkę, którą tworzą malownicze domki dawnych rzemieślników . Po wielu godzinach spacerowania skusiliśmy się na specjalność Pragi – TREDL, który wart był swojej ceny. Drugiego dnia wieczorem udało nam się zobaczyć most Karola – o tym, ze jest to niezwykłe miejsce wiedzieliśmy już wcześniej, ale o zmroku zrobił na nas jeszcze większe wrażenie. Cudowna, romantyczna atmosfera… aż nie chciało nam się wracać do Hostelu
W ostatni dzień pobytu obudziła nas przepiękna słoneczna pogoda, która zmobilizowała nas do dalszego zwiedzania. Tym razem było to Nowe Miasto. W drodze do pomnika św. Wacława podziwialiśmy Teatr Narodowy, Ratusz, Operę Państwową, Wyszechrad, Rotundę św. Marcina, Bramę Spicką. Powrót do kamienicy w ostatni dzień nie cieszył nas jak wcześniej. Wiązało się to z powrotem do domu. Spakowaliśmy więc nasze rzeczy i z bagażami pojechaliśmy na dworzec, by wrócić do Polski. Bardzo szybko minęły te 3 dni, chciałoby się pobyć dłużej w tak urokliwym miejscu, jakim jest Praga.
Nasza ostatnia klasowa wycieczka była cudowna za co dziękujemy rodzicom i opiekunom.