Prezentacje prac przejściowych trzecioklasistów
Dodano: 01.03.2015W środę 25 lutego 2015 r., odbyła się prezentacja prac przejściowych, zrealizowanych przez uczniów klasy 3 TES kształcących się na kierunku technik elektronik oraz technik pojazdów samochodowych. Prezentacje prac mają na celu zobligowanie każdego ucznia kształcącego się na kierunkach technicznych do wykonania projektu praktycznego – od fazy projektu do gotowego urządzenia, którego tematyka jest uzgadniana z nauczycielem przedmiotów zawodowych, pełniącym funkcję opiekuna pracy, doradzającego uczniowi w trakcie realizacji projektu. Po feriach zimowych uczniowie prezentują efekty końcowe swojej pracy w obecności komisji, składającej się z opiekunów prac oraz pani wicedyrektor mgr Beaty Kiecoń-Cieńciały i dyrektora szkoły, pana mgr inż. Tadeusza Gasia, która ocenia jakość wykonania projektów, ich funkcjonalność oraz sposób omówienia złożoności projektu. W tym roku opiekunami prac przejściowych przyszłych techników elektroników byli pan mgr inż. Wacław Kasperczyk i mgr inż. Krzysztof Szczepański, a techników pojazdów samochodowych pan mgr inż. Leszek Kołodziej. W trakcie swoich wystąpień uczniowie pokrótce omówili budowę, zasadę działania i sposób realizacji projektów wykorzystując w tym celu prezentacje multimedialne, a następnie przedstawili możliwości swoich projektów demonstrując ich rzeczywiste działanie. Największą ciekawość, wśród uczniów technikum elektronicznego, wzbudziły projekty: Mateusza Stroki, który zrealizował projekt zdalnie sterowanego samochodu; Wojciecha Waleczka – prezentującego wyświetlacz 3D; Dawida Marosza i jego pomoc dydaktyczna, służąca do symulowania działania bramofonu; praca Piotra Pietrzyka, który skonstruował wykrywacz metalu oraz Artura Wawaka, który zaprezentował tablicę świetlną sterowaną klawiaturą komputerową. Komisja doceniła również inne projekty, które wymagały włożenia wiele pracy, m.in.: pracę Grzegorza Morkisza, symulującą działanie instalacji alarmowej oraz pomoce dydaktyczne do konstruowania instalacji elektrycznych w pojazdach samochodowych – przygotowane przez Marka Białonia i Seweryna Polaka, a także zegar analogowo-cyfrowy złożony przez Jana Salika. Podsumowując tegoroczne prace, należy podkreślić profesjonalne wystąpienia uczniów, podczas których pokazane zostały możliwości zrealizowanych projektów, cechujące się dużą estetykę wykonania oraz niezawodnością działania. Wykonane projekty wymusiły na uczniach konieczność zrealizowania pracy praktycznej, a ponadto pozwoliły nabyć nowych doświadczeń związanych z autoprezentacją swoich dokonań w obecności Dyrekcji szkoły oraz swoich kolegów z innych klas. Doświadczenia te na pewno będą procentowały w przyszłości podczas kolejnych zajęć praktycznych oraz w przyszłej karierze zawodowej.
mgr inż. Krzysztof Szczepański
Tematy prac zostały przydzielone w październiku, uczniowie mieli więc niespełna pół roku na wykonanie modelu i przygotowanie prezentacji. W grupie przyszłych techników pojazdów samochodowych mogliśmy zobaczyć: Stanowisko do badania oświetlenia samochodowego (Jacek Ciupek i Dawid Cieślar), Stanowisko do sprawdzania bicia tarcz hamulcowych (Mateusz Gwóźdź), Dostosowanie samochodu cywilnego marki FIAT CC do udziału w rajdach amatorskich typu KJS (Kamil Kędzior), Stanowisko do badania i regulacji układu kierowniczego (Kamil Szczypka, Seweryn Szkucik), Stanowisko demonstracyjne – skrzynia biegów samochodu BMW (Arkadiusz Bury). Stanowisko do sprawdzania działania bezpieczników samochodowych (Andrzej Procner), Stanowisko do wymiany klocków i tarcz hamulcowych (Piotr Pieniak), Stanowisko do badania mechanizmu wycieraczek samochodowych (Kamil Łaciak) oraz Stanowisko do badania silnika o zapłonie samoczynnym 1.6D VW Golf.
mgr inż. Leszek Kołodziej
W czwartek 26 lutego prezentowali się także uczniowie klasy 3 TR, uczący się w zawodzie technik organizacji reklamy.