Wycieczka do laboratorium fotograficznego i plener fotograficzny w Bielsku-Białej
Dodano: 15.04.201810 kwietnia 2018 roku uczniowie drugiej klasy fototechnicznej mieli możliwość zobaczyć jak pracuje się w fotolabie.
Dzięki uprzejmości firmy FOTOARTUR w Bielsku – Białej, uczniowie zostali zapoznani z działaniem minilabu Fuji Frontier. Jest to urządzenie do masowego wywoływania zdjęć w wielu popularnych formatach od 9×13 do 30×90, na papierach błyszczących, matowych oraz jedwabistych.
Uczniowie krok po kroku zostali zapoznani z hybrydowym system rejestracji obrazu: począwszy od zgrania własnych ulubionych zdjęć do programu komputerowego maszyny, poprzez dokonanie retuszu i przesłania plików do urządzenia. Efektem końcowym były wywołane w procesie chemicznym RA-4 zdjęcia na papierze fotograficznym formatu 30 X 45, które uczniowie mogli zabrać do domu.
Właściciel firmy, pan Artur Warcholiński bardzo interesująco opowiadał o zasadach działania tego urządzenia, o kosztach serwisowania, wydajności i użyteczności.
Zaprezentował także wielkoformatowy ploter marki Epson drukujący obrazy w wysokiej rozdzielczości w technologii pigmentowej Epson UltraChrom HDR, wykorzystujący do druku aż 11 kolorów.
Ponadto pan Artur pokazał uczniom gotowe produkty, wykonane na urządzeniach w jego zakładzie, między innymi fotoksiążki, obrazy na płótnie oraz fototapetę.
Wizyta naszych uczniów w studiu pana Artura była praktyczną lekcją, umożliwiającą zapoznanie się z urządzeniami fototechnicznymi, o których do tej pory uczyli się tylko w teorii. Organizatorem tej lekcji była pani Karina Szczepańska.
Po wizycie w fotolabie uczniowie zwiedzili wystawę zdjęć Wojciecha Brożonowicza w Galerii Fotografii B&B, co było okazją do dyskusji o twórczości bielskiego fotografa.
Pomysłodawcą drugiej lekcji praktycznej w terenie był pan Jerzy Rzechanek. Uczniowie otrzymali zadania fotograficzne do wykonania w rejonie starego rynku w Bielsku – Białej. Przez 2 godziny poszukiwali ciekawych miejsc, w których mieli zbudować kadr wieloplanowy z udziałem przechodniów. Drugim zadaniem było uchwycenie portretu Bielszczanina podczas pracy. Dzięki tym zleceniom uczniowie ćwiczyli zasady kompozycji oraz nawiązywania relacji fotograf – model w portrecie ulicznym.